Ένας ποιητής δεν πεθαίνει γιατί δεν γεννήθηκε ποτέ.

Είναι μια στιγμιαία απεικόνιση της αιωνιότητας που δίνει νόημα και έννοια στην ατέλειωτη πορεία των καθημερινών προσωπείων.

Ο Λόγος τους δίνει υπόσταση στον κατοπτρισμό του κενού μας, ελπίδα στο σκοτάδι της άρνησης, ηρωισμό στα σακατεμένα σαρκία και αγάπη.

Αγάπη που μόνο αυτό είναι παραπάνω από αρκετό.

Είναι ο Ξένος που σε χαιρετά στο μεσονύκτιο της απελπισίας σου κλείνοντας παιχνιδιάρικα το μάτι πριν εξαφανιστεί και τότε ξέρεις ότι ναι, υπάρχεις.

Ο Leonard Cohen γνωρίζοντας ότι ο γήινος χρόνος του τελειώνει φρόντισε να αφήσει μερικές μέρες πριν το τελευταίο του σύνολο αφηγήσεων και μουσικής.

«Αν είσαι ο dealer, είμαι έξω από το παιχνίδι

Αν είσαι ο θεραπευτής, αυτό σημαίνει ότι είμαι διαλυμένος και χωλός

Αν δική σου είναι η δόξα τότε δική μου πρέπει να είναι η ντροπή

Το  θέλεις πιο σκοτεινό

σκοτώσαμε τη φλόγα

Δοξασμένο, αγιασμένο από το άγιο όνομα σου

Διασύρθηκε, σταυρώθηκε στο ανθρώπινο πλαίσιο

Ένα εκατομμύριο κεριά καίνε για τη βοήθεια που ποτέ δεν ήρθε

Το  θέλεις πιο σκοτεινό

Hineni, hineni *

Είμαι έτοιμος, κύριέ μου»

* Hineni είναι η λέξη με την οποία απαντά ο Μωυσής στο κάλεσμα του Θεού. Σημαίνει Να’μαι, είμαι εδώ.

 

Και μέχρι να ακουστεί η δική μας κλήση εμείς συνεχίζουμε να γελάμε και να κλαίμε, να κλαίμε και να γελάμε για όλα αυτά πάλι και πάλι.

Ή όπως το είπε και ο Leonard,

“…it’s time that we began
to laugh and cry and cry and laugh about it all again”

cohen

